جهت آشنایی بیشتر با طب پیشگیری و چکاپ، همچنین نحوه استفاده از بخش های مختلف وب اپلیکیشن ارزیابی خطر سلامتی زکریا به صفحه اینستاگرام زکریا چکاپ https://instagram.com/zakariacheckup مراجعه نمایید.

توصیه های خودمراقبتی در زمینه کاهش حوادث ترافیکی

کاهش سوانح جاده ای

طراحی های ضعیف به همراه نگهداری غیر اصولی راه ها سوانح و به تبع آن مرگ و میرها و معلولیت های بیشماری را سالیانه به وجود می آورد. حتی اشیایی که در کنار جاده قرار دارند باعث سوانح گوناگونی می شوند. اتوبان های موجود از هیچ استاندارد مشخصی برای ایجاد حاشیه در کنار اتوبان ها پیروی نمی کنند به عنوان مثال نوار کناری بسیاری از اتوبان ها گاهی بدون کاهش تدریجی حتی به 5 سانتیمتر هم می رسد که به ویژه برای موتورسواران خطرناك است.

بکار گیری نکات زیر میتواند کاهش قابل توجهی در بروز حوادث ترافیکی داشته باشد:

  آموزش عمومی در برخورد با مصدوم. بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در صحنه حادثه رخ می دهد؛ لذا آشنایی عمومی افراد با نحوه برخورد با مصدومین می تواند نجات بخش جان افراد بسیاری شود. آشنا نمودن مردم به اصول ایمنی. به عنوان یک پیشگیری سطح اول در کاهش موارد سوانح ترافیکی و آسیهای ناشی از آن نقش دارد.

  استفاده از تجهیزات ایمنی. نظیر کلاه ایمنی، کمربند ایمنی و صندلی کودك.

  رعایت دقیق سرعت مجاز

  خودداری از مصرف دارو، الکل و مواد حین و قبل از رانندگی

  استراحت کافی قبل از رانندگی طولانی ( برای پیشگیری از خواب آلودگی راننده)

  خودداری از سبقت غیر مجاز

  احترام به قوانین راهنمائی و رانندگی

  استفاده از صندلی مخصوص اطفال: نوزادان و اطفال زیر 3 سال نیازمند آن هستند که به شکل مناسبی در صندلی مناسبی نشانده شوند. مرگ کودکان و یا آسیب شدید آنها در تصادفات رانندگی که در صندلی جلو خودرو بدون کمربند نشسته اند تقریباً 9 برابر بیشتر از کودکانی است که در همین صندلی از کمربند استفاده می کنند و در کسانی که در صندلی عقب سمت چپ بدون کمربند می نشینند این رقم تقریباً 2 برابر است.

  عبور عابران از خط کشی و پل عابر پیاده

  استفاده از شب نما و لباس های روشن در شب توسط عابرین پیاده(عدم استفاده از لباس تیره در شب)

  خودداری از خوردن، آشامیدن، صحبت با سرنشینان خودرو و صحبت با موبایل توسط راننده حین رانندگی

جهت آشنایی بیشتر با طب پیشگیری و چکاپ، همچنین نحوه استفاده از بخش های مختلف وب اپلیکیشن ارزیابی خطر سلامتی زکریا به صفحه اینستاگرام زکریا چکاپ https://instagram.com/zakariacheckup مراجعه نمایید.